איך מבצעים ניקיון מרצפות?

 

סוגים שונים של מרצפות דורשים טיפול מיוחד כל זאת בהתאם לאופייה של המרצפת ולסוג הניקיון הנדרש. עקרונית, טיפול במרצפות מתחלק לשני סוגים עיקריים: מקרים של בלאי טבעי הדורשים ניקיון יסודי והברקה וכן ביצוע ניקיון מרצפות לאחר שיפוץ.

 

 

קבלו את שלשת השלבים לניקוי מרצפות:

  1. הכנה – זהו השלב שבו מכינים את הרצפה לתהליך עצמו. בשלב זה אין הבדל בין סוגי המרצפות אך יש הבדל בין ניקיון לאחר שיפוץ או ניקיון לצורך חידוש המרצפות בעקבות בלאי טבעי. ניקיון לאחר שיפוץ דורש חברת ניקיון מיוחדת המותאמת לסוג זה של פינוי פסולת. פסולת בניין יש להעביר לאתרים מורשים לכך במסגרת החוק ורק חברה קבלנית יכולה לבצע זאת כהלכה.
  2. הברקה – בשלב זה מבצעים את הפוליש וכאן יש חשיבות לאופי הריצוף. לכל סוג של ריצוף מתאים סוג שונה של פוליש ולכן אתם צריכים חברה המוסמכת לעניין בשביל לא ליצור נזק מיותר. ישנו פוליש לשיש, פוליש לגרניט פורצלן ועוד סוגים שונים של הברקה בהתאם לאופי המרצפות.
  3. ליטוש – הוא שלב הליטוש הכולל הסרה של שכבות קדומות. ישנם מרצפות שאינם ניתנות לליטוש ואף יגרם להם נזק רב בעקבות ניסיון ללטשם. גרניט פורצלן ושיש שונות מקרמיקה, אם תנסו ללטש קרמיקה רק תגרמו יותר נזק.

 

 

איך מנקים רצפת גרניט פורצלן

ניקיון מרצפות "גרנית פורצלן"  נעשה על ידי חומרים שאינם משאירים משקע שומני. אפילו סבון מכיל משקעים שומניים ולכן עליכם להעדיף חומרים כמה שיותר ניטראליים לצורך הניקוי.  בדרך כלל רצפת גרניט פורצלן קלה לניקוי ועמידה בפני שחיקה, אך ישנם סוגים שונים של רצפות גרניט פורצלן הדורשות טיפול מיוחד.

 

 

איך מנקים רצפת שיש

ניקיון מרצפות משיש מתבצע באמצעות ליטוש. מטרת הליטוש הינה להבריק את השיש ואף לתקן פגמים שנוצרו עם הזמן. דבר ראשון מתחילים בפתיחת חריצי הפוגות ולאחר מכן מבצעים הדבקה של מקומות החיבור. לאחר מכן משתמשים במכונת ליטוש שיש. המכונה מחדירה את החומר אל תוך הסדקים כך שבסיום הפעולה תקבלו שיש חלק ונקי ואם תרצו תוכלו גם להוסיף פוליש לשם למראה מבריק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *